2006 U.S.A Western Discovery

Dag 6; Grand Canyon N.P, AZ

We zijn te laat wakker om nog naar de zonsopkomst te gaan kijken, dus doen we lekker rustig aan. Na het ontbijt zoeken we een internetcafé op, waar we mail checken en wat administratieve zaken afhandelen (lees rekeningen betalen).

Hierna is het weer Grand Canyon time! We parkeren de auto waar we gisteravond geëindigd zijn en we vallen meteen met onze neus in een geologische Rangerles over het ontstaan van de canyon.

Hierna lopen we een behoorlijk stuk langs het prachtige rim...

Mather Point

Tegen lunchtijd zijn we terug bij de auto. We rijden naar de Plaza waar we wat eten/drinken en dan nemen we de shuttle bus richting de East Rim, waar we uitstappen en 3 mile langs het rim teruglopen.

Osivis Temple @Hopi Point

Hierna stappen we weer op de shuttle bus en rijden mee tot het eindpunt Hermits Rest. We nemen een ijsje en blijven even zitten om van het prachtige uitzicht te genieten. De rust is alleen van zéér korte duur, want al staan er overal bordjes "Don't feed the animals" en "Keep the wildlife wild", de animals zorgen gewoon voor zichzelf en proberen uit alle macht mijn ijsje te 'stelen'

We nemen de shuttlebus weer terug naar de auto en eten in het hotel.

Morgen gaan we op weg naar Page, maar eerst rijden we nog een stuk door het Grand Canyon N.P