2006 U.S.A Western Discovery

Dag 9; Las Vegas, NV - Death Valley N.P, CA

Als we wakker en gedouched zijn eten we een ....soort van...ontbijt in de Aladdin Mall (benny heeft appeltaart en Anja een muffin met koffie/thee). Als we uitgecheckt zijn gaan we op zoek naar de parkeergarage, daar geven we ons 'autobonnetje' af en vervolgens holt er iemand in driedelig pak! de hele parkeergarage door om onze auto op te halen. Hij laadt de koffers in en als we instappen staat de radio zachtjes aan en is de auto heerlijk koel van de airco. Voor $2,- weet je alles. Wat een service en wat een luxe.

We zijn in no-time uit Las Vegas en op weg naar Death Valley.

We stoppen bij Zabriskie Point en als we uitstappen merken we meteen waarom Death Valley, Death Valley heet. De buitentemperatuur is inmiddels opgelpen tot 50*C en er valt slechts 2cm regen hier per jaar.

Zabriskie Point ligt wat hoger dan de weg, dus we moeten klimmen. De halve liter water die we beiden mee hebben genomen is in no-time leeg, maar eenmaal boven is het uitzicht zeker de moeite waard.

Desert heat...

Cool

Sand dunes

Er is maar één weg door Death Valley, dus ons hotel voor de nacht is niet te missen.

We zijn wat voeg en onze kamer is nog niet klaaar, maar we krijgen wel alvast wat badlakens, zodat we wat af kunnen koelen in het zwembad. Het water is warm, maar als je er uitkomt, voelt het toch als verfrissend! We zetten 2 ligstoelen in het 'zonnetje' en we brengen de middag door met zwemmen en opdrogen, zwemmen en opdrogen. Heerlijk. We houden dit vol tot iemand komt melden dat onze kamer ready is. We hebben een 'de-luxe' room, wat betekent dat we én airco én een fan aan het plafond hebben. Allebei doen ze hun best, maar het blijft warm in de kamer. De koelkast doet het wel prima, dus hebben we iig koud water en bier

Wink

Als we gaan eten komt er een zand/thunderstorm aan (het weerlicht aan alle kanten), maar de temperatuur zakt nauwelijks en regen valt er ook al niet. We eten in de Saloon en hebben een kei van een ober. Hij is al aardig op leeftijd, kaal en een buikje. Hij vraagt "What the kids want to order?" Benny neemt kip met rijst en Anja forel met gepofte aardappel. We krijgen een salade en warme broodjes vooraf.Als de borden leeg zijn komt hij vragen of we nog een dessert willen. Benny kiest voor de vanilla icecream en Anja de chocolade mousse.. Hij gaat er voor zorgen, zegt ie en werkelijk binnen 1 inuut is hij weer terug, mét beide nagerechtjes. "Well, it took me a while, but here's your desserts" roept hij. We liggen helemaal dubbel van het lachen. Als de mensen aan het tafeltje naast ons geen dessert willen, noemt ie ze partypoopers en als wij vervolgens nog een thee en een Mexican koffie (met tequila) bestellen, adviseert hij ze goed op te letten hoe wij dat doen.

Laughing
Laughing

Als we in het schermerdonker teruglopen naar onze kamer is het nog steeds vreselijk heet en waait het als een malle. De zonnebril gaat op om het zand uit onze ogen te houden. Ziet er niet uit, maar het helpt iig wel!