2006 U.S.A Western Discovery

Dag 11; Yosemite N.P, CA

We zijn pas om 10u wakker en we ontbijten met thee/koffie en een bagel met pindakaas.

Alswe naar de auto lopen komen we tot de ontdekking dat we schade hebben. Er heeft iemand tegen onze huurauto aangereden!

Frown
De deur aan de bestuurderskant zit vol met krassenen een dieprode kleur verf. Dat is even schrikken! Wat nu? We lopen naar de receptie en vertellen wat er gebeurd is. Het meisje biedt aan Alamo L.A voor ons te bellen. Ze vertelt Alamo het verhaal en de vraag is of de auto 'drivable' is. Dat is hij. Als we de auto terugbrengen is een schaderapport voldoende, want we zijn goed verzekerd! We bellen nog even naar de kids thuis en dan gaan we op weg naar Yosemite N.P

We stoppen als eerste bij Breidalveil Fall.....

Vervolgens komen we langs Yosemite Village waar we wat eten en drinken en rijden dan naar Yosemite Falls. Met 739m hoog de op 5 na hoogste waterval ter wereld. Het is een driedubbele waterval die we al van ver horen en zien.

het wandelpad gaat tot beina onderaan de waterval en hie zie/hoor je pas met wat een geweld het water hier naar beneden komt.

We vangen nog een glimp op van de beroemde Half Dome...

....en dan gaan we terug naar het hotel. Morgen mogen we nog een dag genieten van dit prachtige N.P.

We eten in het hotel de potato-beef soupdie we gisteren gekocht hebben met een bagel en een overheerlijke pot Ben Jerry's als dessert.

Laughing