2006 U.S.A Western Discovery

Dag 10; Death Valley N.P - Yosemite N.P, CA

Na het ontbijt in de Stove Pipe Wells saloon (zelfde ober als gisteravond) rijden we rond half 10 weg. We hebben een lange rit voor de boeg van bijna 300 miles

Rijden we eerst nog door de desert van Death Valley...

...rijden we over de US-395 N...

...naar de besneeuwde bertoppen van de Sierra Nevada

We rijden via de Tioga Pass Road Yosemite N.P in... Prachtig! Overal ligt sneeuw en om elke bocht is een prachtig uitkijkpunt over een vallei (supergroen) een meertje, hoge rotsen een beekje of een waterval. Hoeveel moois kan een mens in zich opnemen?? We hebben een grotere harde schijf nodig!

....en we stoppen vaak, héél vaak om ontelbare foto's te maken en meters te filmen. Wat is dit allemaal onvoorstelbaar mooi. We genieten met volle teugen.

We stoppen bij Ellery Lake op een hoogte van bijna 10.00ft, om daarna langzaam af te dalen richting het dal van Yosemite N.P

Yosemite View Lodge ligt net buiten het park langs de Merced River. We hebben een prachtige kamer mét balkon en kitchenette. Dat laatste is geen overbodige luxe, want er is geen restaurant in de wijde omtrek te bekennen. Wel is er een supermarkt bij het hotel. We eten dus vanavond pasta uit de magnetron en voor morgenochtend hebben we bagels en pindakaas aangeschaft! Hoe Amerikaans wil je het hebben??