2006 U.S.A Western Discovery

Dag 7; Grand Canyon N.P - Page, AZ

Wat een prachtige rit hebben we achter de rug. Eerst rijden we nog een tijdje door de Grand Canyon, waar we ....uiteraard....nog een paar x stoppen voor foto en film.

Desert View...

....en dan verlaten we dit prachtige N.P. Het landschap gaat van bos en woestijn naar een volgend prachtig uitzichtpunt bij Little Colorado Canyon...

En dan verandert het landschap in dieprode rotsen...

En dan zien we ineens in de verte Lake Powel. Groot en azuurblauw! Vlak voor Lake Powel ligt Page. Ons hotel ligt op een heuvel en we hebben zowaar uitzicht op het meer en de Glen Canyon stuwdam.

We checken in, brengen de koffers naar de kamer en besluiten daarna direct naar de dam te gaan, waarbij we over deze bizarre Glen Canyon Bridge moeten om bij het Visitors centre te komen.

In het Visitors Centre blijkt dat we met een tourguide mee kunnen in de dam! Tassen mogen niet mee naar binnen, dus die brengen we terug in de auto. Portemonnaie hebben we wel nodig, dus die gaat in de broekzak. Alles van metaal moeten we in een mandje leggen en wijzelf gaan door een detectiepoortje. We piepen allebei! De knoop van Benny zijn broek en eeen gesp aan Anja haar schoenen zijn de boosdoeners. Als ze er van overtuigd zijn dat we geen wapens en explosieven bij ons hebben mogen we naar binnen.

Met de gids komen we boven op de dam...

En dan gaan we naar beneden, 53 verdiepingen....

De gids laat ons de turbines zien die voor de stroomopwekking zorgen en showt ons ook het groen wat door de poreuze rotsen heen groeit.

We eten bij de Mac , trekken nog een paar baantjes in het zwembad, checken onze email in de lobby en drinken nog wat in de bar van het hotel, terwijl we genieten van de verfrissende regenbui. Het dondert en bliksemt overal om ons heen, maar wel allemaal heel ver weg.

Morgen rijden we naar....Las Vegas!